Křest Duodiscuse, aneb malé ohlédnutí v novodobé historii AK Hronov.

   Dne 10.9.2004 v pozdních odpoledních hodinách se na nebi letiště ve Velkém Poříčí objevil dlouho námi očekávaný klenot bezmotorového létání Duodiscus OK-4433.Tento kluzák provozovaný AK Hronov je třetí v Čechách a shodou okolností 433 vyrobený firmou Shempp-Hirth.Hronováci měli celou sezónu 2004 pronajatý firemní Duodiscus OK-2323,na kterém nalétali 70 hodin a několik pěkných výkonů.Stále se učíme a tak neustále máme kde přidávat na rychlosti a vzdálenosti.

   Na letišti na naši orchidej čekala většina plachtařů z Hronova a naši kamarádi z Nového Města n.M.,kteří měli letos možnost půjčeného Duodiscuse letět.Po perfektním přistání našich dvou členů po převleku z Ústí nad O.,kteří mají hlavní zásluhu na tom,že Duodiscus u nás je,se jen čekalo na příjezd zástupce firmy Shempp-Hirth pana Tomanu a Kopeckého.Stoly byly obloženy talíři,udírna jela naplno a bedna šampaňského připravena.Samozřejmě nejdříve předání papírové.Dny už jsou kratší a tak fotografové urychlili křest,dokud sluníčko svítilo.Proslov pronesl a dary předal náš VLP Petr Jirásek,za výrobce pan Tomana,šampaňským pokřtila panenka Leonka a pohladili jsme si ho všichni.A pak jsme dva dny oslavovali….

   Blíží se výročí 15 let obnovení aeroklubu Hronov a proto bych si dovolil malé ohlédnutí do naši historie.V roce 1992 se uskutečnil první start za navijákem po třiceti letech od zavření aeroklubu.Začínali jsme s dvěma Blaníky,Vosou a Vivatem.Od roku 1993 vlastníme Z 226 MS OK-KNB.V tomto aeroklubu se vytvářejí podmínky k létání a problémy se řeší hledáním cest k tomu,aby vše fungovalo a nehledají se důvody proč nelze létat.O tom svědčí pohled do našich hangárů.AK Hronov je znám  aktivitami členů Old timer klubu.Díky nim začíná naše nenapodobitelná sbírka kluzáků Pionýrem OK-2276 zvaným Olík,pokračuje Šohajem 125 OK-1765 a flotilou Orlíků VT 16 OK-3405 Bobeš,VT 116 OK-6922,5509 Eda,4310.Zde chci připomenout uskutečnění již třetího ročníku Hronovských Orlíkovských přeháněk v letošním roce.Sejdeme se na jaře počtvrté?V těchto dnech zde jsou snahy o zakoupení rarity Olympie 419,s kterou od srpna u nás létáme.Dále v hangáru najdeme tři Blaníky OK-9706.9713,2818 a klubovou Vosu OK-3500.Výčet zakončují naše laminátové orchideje Standart Cirrus OK-9458,Discus CS OK-1301 zvaný Malý nebo Vysavač a již zmiňovaný Duodiscus OK-4433.A pak si vyberte s čím letět na přelet.V pondělí 13.9.2004 proběhl první let Jantara Standard 3 s polskou imatrikulací SP-3682 na našem letišti.Historie tohoto kluzáku je na dlouhé vyprávění.Našim dvěma Tatarům se po čtyřleté snaze o oživení tohoto kluzáku,podařilo dotáhnout Jantara  do úspěšného letu schopného stavu.Takže Jantare vítej do rodiny našich kluzáků a je dobře,že jsi rozšířil nepočetnou skupinu polských laminátů v Čechách.Posledním našim kluzákem je UL Alpin zvaný Paskoník.Ten ale letos moc nelétal.

  Tak to u nás chodí.Jen když se táhne za jeden provaz a neúčtujou se mezi sebou šílené poplatky za hangárování a za bůhví co jiného,se dá klubově žít.Záměrně píši o všech kluzácích jako o našich a nerozebírám soukromí podíl na nich.Jsme prostě všichni členy jednoho klubu.Nemáme patent na rozum,ale chceme si tu naši klubovou pohodu co nejdéle zachovat a komerci v rozumné míře udržet na uzdě.Naše kluzáky nestojí v hangárech,ale létají.Zatím jsme republiku na jeden let neobletěli,ale to přijde.V loňském roce 9. místo v CPS a součastné 13. místo v OLC je důkazem,že i v tak špatném roce jako je letošní nemáme nálet 70 hodin na každé jednosedadlovce jen tak pro nic za nic.

   Přeji všem plachtařům takovou pohodu v aeroklubu jakou já prožívám v Aeroklubu Hronov.Ať nám dlouho vydrží.

 

Antonín Teichmann,plachtař a vlekař AK Hronov

 

20.9.2004